Ajánlott videó

Körkép extra -1- (2017.04.21.)

Az ÚKTV legfrissebb adása...

Újpesti Cseriti

Helytörténeti Értesítő

Újpesti Helytörténeti Értesítő

Az összes Helytörténei Értesítő...

Városkalauz - Újpest 2017

Kapcsolatok

Az oldalt 8419582 alkalommal 5618171 látogató nézte meg a mai napig 2009.01.01. óta

Erdélyi utazás

Diákok írták

Köszönhetően a Határtalanul programnak, idén az osztályunk eljuthatott Erdélybe, Hargita megyébe.

Szállásunk Tusnádfürdőn volt, onnan jártuk be a környéket csillagtúra-szerűen. A kirándulás „címe”: Erdély aranykora, ami Bethlen Gáborhoz kapcsolódik. Az odaút több mint tizenöt órát vett igénybe, közben megálltunk Marosillyén, Bethlen Gábor szülőházánál. Második nap a Szent-Anna tavat néztük meg, majd Kézdivásárhelyen emlékeztünk meg Gábor Áronról, és meglátogattuk a céhmúzeumot. Eközben tettünk egy kis kitérőt az Apor lányok feredőjéhez a Büdös-hegyen, ami híres bőrgyógyító hatásáról. Késő délután visszautaztunk Tusnádfürdőre, ahol a Szent László Gyermekvédelmi Központba vittünk adományokat, és játszottunk a gyerekekkel. Harmadik napon a parajdi sóbánya falai között kaptunk szabadidőt, majd Korondon vásárolhattunk, aztán a máréfalvi székelykapukat csodáltuk meg. Következő nap ellátogattunk a Jókai Mór Általános Iskolába, ahol a fiúk fociztak, mi pedig játékokat tanultunk az ottani hetedikes diákoktól. Ezek után a helyi temetőben időztünk egy kicsit, ahol magyar nyelvű sírfeliratokat tekintettünk meg, majd szabadidőt kaptunk. Délután megnéztük a Mikó várat Csíkszeredán, ahol a székelyek életébe nyertünk betekintést, majd a magyarság egyik legnagyobb zarándokhelyére, a csíksomlyói kegytemplomba látogattunk el. A visszaút során megálltunk Gyulafehérváron és Vajdahunyadon. Ez utóbbi településen látható várat Mikszáth Kálmán a „várak királyának” nevezte.

Összességében nagyon tetszett az utazás, örülök, hogy volt erre lehetőségünk. Sok csodás helyet láttunk, és remek embereket ismertünk meg. Az én kedvenc helyem a Szent Anna-tó és a parajdi sóbánya volt.  Szívesen maradtam volna még. Köszönjük azoknak, akik lehetővé tették számunkra az utazást.

Verbó Szonja , 7.b
Angol Nyelvet Emelt Szinten Oktató Ált. Isk.

Kiemelt témáink
Halassy Olivér Városi Uszoda Újpesti Párbeszéd Újpesti Piac Újpest Kártya Cseriti Szilas Park Újpesti Szakorvosi Rendelőintézet Görgey utca felújítása Nem Nagy Dolog! Áldozatsegítő Hálózat fejlesztése Újpesten A Bőrfestő Óvoda fejlsztése A Homoktövis utcai bölcsőde fejlesztése Tarzan Park Újpest Márkabolt Hahó Babák