Ajánlott videó



Helyi érték -Portré- (2017.04.21.)

Az ÚKTV legfrissebb adása...

Újpesti Cseriti

Helytörténeti Értesítő


Újpesti Helytörténeti Értesítő

Az összes Helytörténei Értesítő...

Városkalauz - Újpest 2017


Városkalauz - Újpest 2017

Kapcsolatok











Az oldalt 8419588 alkalommal 5618175 látogató nézte meg a mai napig 2009.01.01. óta

Itt a tavasz, irány a szabad levegő!


Már hónapok óta számoljuk vissza a napokat, mikor érkezik végre a jó idő, mikor mehetünk végre a szabadba sportolni. Április végén már hagyomány, hogy Újpesten több ezren veszik fel a futócipőt vagy gurítják ki kedvenc bringájukat a Futó és Kerékpáros Fesztiválra. Aki még nem próbálta, itt az ideje, hogy csatlakozzon, hiszen a közösségi élmény mellett a mozgásnak számtalan jótékony egészségügyi hatása van.



Címkék:
Sportos Újpest
 Több mint testmozgás

„A futás a rengeteg orvosilag igazolt pozitív élettani hatáson kívül azért jó, mert a legszabadabb sport. Ha van az embernek fél órája, kimehet a Duna-partra, vagy Káposztásmegyerre a Farkas-erdőbe, lefutja a távot, oldja a stresszt és felszabadul. A futás teljesen független a szociális helyzettől, érdeklődési körtől, kortól, nemtől. Akinek két lába van és egészséges, tud futni” – mondta el lapunknak egy korábbi interjúban Dr. Csányi Zsolt, kardiológus.

Dr. Csányi Zsolt felhívja még a figyelmet arra is, hogy fő a fokozatosság! Fokozatosan terheljük magunkat, a túlsúlyosoknak a tempós gyaloglás is ugyanolyan hatékony lehet, mint a futás. „Az igazi endorfintermelés 40-45 perctől indul be a szervezetben egy közepes intenzitású futásnál, kerékpározásnál, vagy spinningnél. A lényeg ne a teljesítmény, hanem az öröm legyen.”

Boldogság két keréken

Aki egyszer megtanulta, sosem felejti el – szól a közismert népi bölcsesség. A biciklizésnek számtalan formája ismert a hegyitől az országútin át spinningig és a túrakerékpározásig, s mindegyik ugyanazokat az élettani hatásokat váltja ki.
Egy élversenyző évente hatmilliószor vagy még többször tekeri körbe a pedált, de a hobbikerékpárosok teljesítménye is meghaladja a több tízezres fordulatszámot. Az izommunkát elsősorban a láb végzi, de a felsőtest, a csípő, a kar, a nyak és a váll is kiveszi a részét a mozgásból.

A kerékpározás javítja a vérkeringés és az érrendszer állóképességét, erősíti a szívet, jó hatással van a légzőszervekre és az anyagcserére egyaránt. Csökkenti a vérzsír (triglicerid) szintjét, növeli a védőkoleszterin (HDL) szintjét és a cukortoleranciát.

„A biciklizés nem kelt feltűnést és ez nagyon fontos” – állapítja meg Feljegyzések a biciklistákról című regényében Svetislav Basara. És ami talán még fontosabb: életkortól függetlenül és bármikor szabadon végezhető.

Újpesten két keréken

Az Újpesten közlekedő kerékpárosok egyre jobb körülmények között tekerhetnek. Számos bicikliút és kerékpáros nyomsáv került kijelölésre és járművüket sem kell őrizetlenül hagyniuk, hiszen a biciklitárolók, támaszok száma is folyamatosan gyarapszik. Az elmúlt években szinte minden újpesti iskolához, óvodához, háziorvosi rendelőhöz, valamint az SZTK és a Tarzan™ Park elé is telepített biciklitárolókat az Önkormányzat, továbbá elkészült a kerékpáros átvezetés a Szilas-patak feletti hídon az Ugró Gyula és az Óceán-árok utca között. A felújított  Görgey Artúr úton és Tél utca teljes hosszán is kerékpársávot alakítottak ki.

Április 29-én ismét vár mindenkit a Futó és Kerékpáros Fesztivál a Farkas-erdőnél. Biciklizésre, mini és maxi, sőt még kutyás futásra is nevezhetünk.  9 órától a legkisebbek versenyezhetnek, majd 10.15-től a felnőttek futnak, aztán 11.15-től a kerékpározás majd 13 órától a kutyás futás következik. (A versenyekre való nevezéssel kapcsolatos információk megtalálhatóak a Programok menüpont alatt.)



Kiemelt témáink
Halassy Olivér Városi Uszoda Újpesti Párbeszéd Újpesti Piac Újpest Kártya Cseriti Szilas Park Újpesti Szakorvosi Rendelőintézet Görgey utca felújítása Nem Nagy Dolog! Áldozatsegítő Hálózat fejlesztése Újpesten A Bőrfestő Óvoda fejlsztése A Homoktövis utcai bölcsőde fejlesztése Tarzan Park Újpest Márkabolt Hahó Babák



















Kapcsolatok